Historie                        

                            1990 - 1995                                    

  Historie a samotný vznik J.I.H.2001 se datuje do časů porevolučních, kdy dochází k rozpadu tehdy velmi populárního tanečního orchestru "Melodie" p.Františka Baráka staršího, nestora podbořanské hudební scény, sbormistra, skladatele, ale i výborného muzikanta. Právě tento fakt přivádí na sólovou dráhu Františka Baráka mladšího, kterému nikdo neřekne jinak než Iša. Toto zkrácené jméno se začalo používat hlavně kvůli rozlišení obou hudebních osobností, protože pokud přičteme ještě jméno neméně slavného dědečka p.Františka Baráka nejstaršího, máme tu Františky tři.

  V těchto časech neměli muzikanti díky obrovskému přílivu diskotékové muziky na růžích ustláno, ale Iša s minimálním technickým vybavením (klávesy Roland, autom.bubeník) proniká do podvědomí lidí a úspěšně zvládá svatby, podnikové večírky a další společenské akce.  Pravidelně jsme ho mohli slyšet v kadaňských vinárnách Rozkvět, kde hrával každou neděli a poté ve vinárně Merkur, kde dokonce účinkoval celé tři roky a dokázal si svou podmanivou muzikou získat příznivce, kteří dodnes vzpomínají. Jeho originální sprostonárodní písně jsou pro každého nezapomenutelným zážitkem.Později s novými technickými možnostmi zakupuje potřebné vybavení a díky nástrojům Yamaha PSR 620 a nové zvukové aparatuře účinkuje s úspěchem i na tak velkých akcích jakými jsou společenské plesy v Kadani i jinde.

                                                                  1996

  V roce 1996 po přestěhování do rodných Podbořan začíná Iša působit v hotelu "Slunce" a jeho taneční pátky se zanedlouho stanou velmi vyhledávanou produkcí. Tady probíhá osudové setkání se saxofonistou a zpěvákem Jirkou Holubičkou, který měl za sebou pestrou dráhu muzikanta ve skupinách "Bonus"( 1981-1993), "Rambajs"(1990 - 1993), "Sprint" ( 1993 - 1994), "Buškovický tygři"(1994 - 1996). Myšlenka zkusit muziku ve dvou napadla asi oba muzikanty a na podzim už opravdu hrají spolu na poslední leči v Buškovicích.

                                             1997 - 1999

  Oba muzikanti se velmi brzo sehrávají a začínají tvořit kompaktní duo, které dokáže svým posluchačům nabídnout pestrý žánr především českých písní a melodií. Dále rozšiřují pole své působnosti a hrají i v Praze, Plzni, Chomutově, Kadani na plesích, večírcích, svatbách a jiných společenských akcích. Další možnosti poskytuje i rozšíření technického vybavení, zakoupení kláves Yamaha PSR - 9000 a kytary pro zpestření zvuku. V těchto časech vyvstává i otázka rozšíření kapely o ženský hlas a skutečně duo zkouší s tehdy velmi mladičkými zpěvačkami, Petrou Petrovou(12), Hankou Bajerovou(16) a Simonou Peterkovou(12), s kterými účinkuje na několika akcích. S duem ovšem zůstává Petra Peterová, která se dokáže zhostit byť velmi mladičká role zpěvačky a rozvinout svůj nesporný talent a široký pěvecký potenciál.Velký dík patří také jejím rodičům, kteří umožnili Petře zpívat a doprovázeli jí na všech akcích. Utvořili tak s celou kapelou a jejich rodinami jeden velký dobře fungující celek.

                                            1999 - 2001

  Od této doby již můžeme hovořit o kapele, kterou trojice muzikantů opravdu je a účinkování i na tak velkých akcích jakými jsou ples ČSAD Kadaň, maturitní plesy v Ústí nad Labem, Žluticích i jinde  to jen dokazuje. Kapela připravuje široký repertoár našich i zahraničních písní a úspěšně účinkuje i v dalších krajích naší republiky. V srpnu roku 2002 nastávají však problémy s odchodem Petry Peterové na konzervatoř Jaroslava Ježka. Všem bylo jasné, že Petra nemůže studovat a zároveň zvládat roli zpěvačky v tak vytížené kapele jakou v této době J.I.H.2001 byla. Proto odchází a věnuje se naplno studiu. (V dnešní době již Petra podepsala svou první profesionální smlouvu jako vokalistka v kapele Petra Muka a my jí k tak významnému kroku a uměleckému posunu blahopřejeme a věříme, že na muzikanty, se kterými kdysi začínala, nezapomene.)

  Protože repertoár kapely byl postavený z velké části na ženském zpěvu, oslovila kapela dceru našeho kamaráda muzikanta  Bohouše Bajera -  Hanku Bajerovou, která už se zpěvem několik zkušeností měla.  Hanku jsme pověřili téměř nemožným úkolem, a tím bylo naučit se a zvládnout za jeden měsíc prakticky celý ženský repertoár kapely. Hanka nám všem dokázala, že náš výběr byl správný a své role v kapele se zhostila na jedničku.                 

                                                                                        2002 - 2004

  V tomto období kapela navázala na své předchozí úspěchy a dále rozšířila pole své působnosti i mimo hranice našeho kraje a účinkuje na více než sedmdesáti akcích ročně. Hanka v kapele rychle zdomácněla a stala se platným členem hudebního tělesa. Nezištnou pomoc  poskytuje kapele náš dvorní aranžér a vynikající muzikant Honza Mour, který připravoval tzv. halfplaybacky i pro Petru Peterovou. Honzova přiložená ruka k dílu  je ve  výběru repertoáru, jeho úpravě a účinkuje s kapelou i jako host.

  V listopadu 2003 se nabízí kapele možnost druhé zpěvačky, kterou se stává  Šárka Bajerová. Rozšiřuje tak počet členů kapely na čtyři a přispívá k rozšíření repertoáru i celkovému zpestření zvuku skupiny. Prvním vystoupením nové formace byl Silvestr 2003 - 2004, kde vystupuje kapela již v novém složení spolu s Honzou Mourem jako hostem večera. První akce nového složení byla opravdu úspěšná a odstartovala neméně úspěšnou plesovou sezónu.  Kapela sklízela úspěch na třinácti plesích a několika májových zábavách. Vyvrcholením celého snažení je vydání prvního promo - cd v květnu 2004 na kterém kapela prezentovala část svého repertoáru s popovým zaměřením.